Alla inlägg under september 2013

Av Ann - 2 september 2013 06:00

Helgen på Gustavsborg är över. Jag är sååå nöjd, både med det jag fått ut av kursen och med min vita pärla. Sista lektionen satt jag på hästryggen, jag beskrev vad jag upplevde för problem med sitsen i höger varv och efter en stunds ledsagning av Hanna så, VIPS, satt jag slutligen i en högersits, avslappnad utan att medvetet göra något och i balans med hästen som "bar upp" mig med båda sina bakben... Det visade sig att det inte bara var min egen snedhet som försvårade det hela utan det var också så att Venus faktiskt till en början inte släppte ned mig på högersidan. Det känns som om jag fick gott om "verktyg" med mig hem för att kunna fortsätta jobba med detta själv och även om jag inte skulle lyckas så vet jag åtminstone nu vad det är för sits och känsla jag letar efter ;))


Jag passade också på att lastträna Venus när vi skulle hem. Än en gång, VIPS, så var hon inne och stod lugnt kvar så att jag själv kunde stänga bommen bakom henne. Min holländare har verkligen överträffat sig själv :)


Kameran var inte i topptrim denna helg då nästan alla bilder blev väldigt suddiga. Snart dags att byta upp sig ;)

 

#ridkonst

Av Ann - 1 september 2013 07:18

Jag har svårt med balansen i min egen kropp. Vill gärna belasta min vänstersida mer och har svårt att "komma ner" i höger sida (ett gammalt problem). Vid arbete från marken testade vi igår enhandsfattning. Jag har ju inte riktigt klarat detta tidigare pga min nacke. Igår kändes nacken dock relativt bra och det blev faktiskt lättare att själv komma i balans med en hand vid manken och lättare att få min madame mellan hjälperna än vid tvåhandsfattning. Men det kommer att krävas mycket övning för att få rätt på de där tyglarna ;))


#ridkonst
 

Ovido - Quiz & Flashcards