Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Till skogs

Av Ann - 23 juni 2014 00:00

Efter allt midsommarfirande begav jag och Venus oss ut igår på en tur i det gröna. Elin mötte upp i skogen med vår hund Lizton och med kameran :) Vi trodde vi skulle få någorlunda fint väder för fotografering men mörka tunga moln tornade upp sig och åskan hängde i luften. Jag provade först lite arbete från marken men blåsten och f.a flugorna var så otroligt jobbiga så koncentrationen var inte på topp varken hos Venus eller mig. Vad jag förstått nu efteråt av nyheterna ska vi kanske vara glada över att inte någon tromb kom farandes över oss... Vi tränade även lite på skolhalten men det var som sagt svårt att slappna av.


Bland granarna var det lite mindre blåst och flygfän. Här får Venus en spänning och tappar böjningen lite men hon får ändå över tyngdpunkten på inner bakben och hon har även början till lite vinklade knän och haser. Yes!

    


Här vinklas det inte något alls. En liiiten nigning i knäet kommer först strax efteråt. Men min pålle är ju ganska så snygg här ändå  ;D

          


På jakt tillsammans efter en bra stubbe eller sten för mig att hoppa upp ifrån



"Men matte, den där stubben är jag ytterst tveksam till. Den är ju alldeles murken".

Det hade ju Venus alldeles rätt i och det var inte den enda stubben som jag trampade igenom ...

 


Lizton väntar tålmodigt och ser ut att ha ganska så kul åt mina försök att komma upp i sadeln;)



Nu kör vi!

  



Full fart i trollskogen! 


#ridkonst 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 december 2015 00:00

Tyvärr hinner man inte alltid med allt man önskar. Tills vidare kommer därför bloggen att vara vilande men följ gärna mig och mina elever på min Faceboksida! Ska försöka ta bilder och skriva så ofta jag kan där :) Ha det gott alla!    ...

Av Ann - 20 september 2015 17:29

Lite snabb rapport från några av lördagens pass :)   Maggie har köpt intensivpaket under sommaren vilket innebär att hon tagit lektioner med Ambra två gånger i veckan. På dessa veckor har de båda utvecklats mycket. Maggies sits har blivit mer avs...

Av Ann - 17 september 2015 22:16


Att hästen kan föras med lätta hjälper och att den har framåtbjudning har naturligtvis stor betydelse för dess formgivning, men inte så sällan påverkas också relationen till ryttaren och ledarskapet. Det sistnämnda har bl.a. Eva fått erfara med sin J...

Av Ann - 13 september 2015 20:58

Denna helg har varit mer än intensiv :)) Bland annat var jag i lördags iväg på kurs i Dalby för Elise Nilsson. Ett pass på marken efterföljdes av ett uppsuttet på eftermiddagen. Trots att Venus börjar bli ok i sin kropp igen så har jag svårt i skolha...

Av Ann - 7 september 2015 09:42


En sak är att förstå hur hästens och ryttarens kroppar ska fungera rent tekniskt och biomekaniskt. En annan sak är att lösgöra och bygga upp dem utan att nya spänningar skapas. Även om man som ryttare mentalt är inställd på att hitta mjukhet och liks...

Skapa flashcards