Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Socker utan kaffe

Av Ann - 21 augusti 2014 00:00

Igår kväll var jag riktigt trött och även Venus såg lite så där halvt inspirerad ut när jag ställde upp henne i stallgången. Så, vi gick helt enkelt bara ut på en promenad. Detta beslut visade sig medföra fler godbitar än vad jag vågat hoppas på :)  Under ledigheten har Venus dragit på sig lite gallor på bakbenen så jag ville gärna ha lite hårt underlag och valde därför att gå längs med autostradan i S. Vram. Samtidigt tänkte jag att vi kunde passa på att miljöträna och köra övningen "den där". Vi gav oss således ut i trafiken på Böketoftavägen, i skymning, bland motorcyklar, bussar och lastbilar (vilken utmaning!) Venus blev genast taggad, hon förlorade sig i horisonten ibland MEN det var uteslutande positiv energi och hon skötte sig alldeles utmärkt. Hon hälsade på trafikskyltar, postlådor och varningstrianglar. När billyktorna började lysa skarpare brydde hon sig inte om detta (eh... vart tog den flygande holländaren vägen?). Dessutom snirklade vi oss in på Lyckliga gatan (eg. Östra vägen) och hälsade på Gunilla och hennes lilla gård vilket innebar att vi fick passera byggmateriel, presenningar och smala passager. Så snart Gunilla öppnat dörren bjöds det genast socker på bit utan kaffe, något som jag inte vet om Venus smakat förut men uppskattat var det :)) Det är ett tag sedan vi var på tur i trafiken så jag är ganska imponerad av hur min pålle hanterade de olika situationerna. Och gallorna, de försvann  :)


Idag så är det dags för undervisning igen och jag kommer att hälsa på bland annat Ulla och hennes arabsto Gaznica som jag tycker blir märkbart sundare och vackrare i sin form för var gång vi tränar.  Lite nya bekantskaper blir det också under dagen. Ser fram mot detta :)

   


#ridkonst  #dressyr 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 december 2015 00:00

Tyvärr hinner man inte alltid med allt man önskar. Tills vidare kommer därför bloggen att vara vilande men följ gärna mig och mina elever på min Faceboksida! Ska försöka ta bilder och skriva så ofta jag kan där :) Ha det gott alla!    ...

Av Ann - 20 september 2015 17:29

Lite snabb rapport från några av lördagens pass :)   Maggie har köpt intensivpaket under sommaren vilket innebär att hon tagit lektioner med Ambra två gånger i veckan. På dessa veckor har de båda utvecklats mycket. Maggies sits har blivit mer avs...

Av Ann - 17 september 2015 22:16


Att hästen kan föras med lätta hjälper och att den har framåtbjudning har naturligtvis stor betydelse för dess formgivning, men inte så sällan påverkas också relationen till ryttaren och ledarskapet. Det sistnämnda har bl.a. Eva fått erfara med sin J...

Av Ann - 13 september 2015 20:58

Denna helg har varit mer än intensiv :)) Bland annat var jag i lördags iväg på kurs i Dalby för Elise Nilsson. Ett pass på marken efterföljdes av ett uppsuttet på eftermiddagen. Trots att Venus börjar bli ok i sin kropp igen så har jag svårt i skolha...

Av Ann - 7 september 2015 09:42


En sak är att förstå hur hästens och ryttarens kroppar ska fungera rent tekniskt och biomekaniskt. En annan sak är att lösgöra och bygga upp dem utan att nya spänningar skapas. Även om man som ryttare mentalt är inställd på att hitta mjukhet och liks...

Skapa flashcards