Direktlänk till inlägg 12 april 2014

Vi laddar batterierna

Av Ann - 12 april 2014 16:43

Medan Venus nyrullad och nöjd står och tuggar sitt eftermiddagshö i stallet så sitter jag nu hemma i myskläder och dricker varm Baileys... Jag har dragit på mig en riktigt jobbig förkylning där jag är tät i både bihålorna och ned i bronkerna.  Jag vet inte om det var ett skämt men Åsa som var med mig i Danmark (och som med små gröna piller, sprayer och annat lyckades få febriga mig på benen så att jag kunde genomföra groundwork- och longerprovet) nämnde vid ett tillfälle att varm Baileys nog skulle kunna kännas gott för min hals. Och det gör det kan jag intyga! Sedan vet jag ju inte om det är så nyttigt förstås ;))

Jag har annars bara tagit det lugnt under dagen för att samla krafter inför i morgon då jag ska åka till Emma, Angelica och Anna i Dösjebro för att introducera dem och deras hästar i AR. Och det gör jag ju så gärna men det vore ju bra om rösten inte försvinner helt till dess :O   Venus däremot, kommer jag låta få ett par dagars vila. Det är hon dessutom väl förunnad efter veckans äventyr i Danmark. Hon imponerade på både mig och Åsa, hon var lugn och fin, från resans början och ända tills vi kom hem igen. Denna makalösa häst  <3


När man ska göra de olika proven inom riddarskapet inleds och avslutas programmen med en hälsning, ett moment som kan vara lätt att glömma från marken tycker jag. Men jag kom i alla fall ihåg det denna gång :))

 

#ridkonst  #dressyr



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann - 1 december 2015 00:00

Tyvärr hinner man inte alltid med allt man önskar. Tills vidare kommer därför bloggen att vara vilande men följ gärna mig och mina elever på min Faceboksida! Ska försöka ta bilder och skriva så ofta jag kan där :) Ha det gott alla!    ...

Av Ann - 20 september 2015 17:29

Lite snabb rapport från några av lördagens pass :)   Maggie har köpt intensivpaket under sommaren vilket innebär att hon tagit lektioner med Ambra två gånger i veckan. På dessa veckor har de båda utvecklats mycket. Maggies sits har blivit mer avs...

Av Ann - 17 september 2015 22:16


Att hästen kan föras med lätta hjälper och att den har framåtbjudning har naturligtvis stor betydelse för dess formgivning, men inte så sällan påverkas också relationen till ryttaren och ledarskapet. Det sistnämnda har bl.a. Eva fått erfara med sin J...

Av Ann - 13 september 2015 20:58

Denna helg har varit mer än intensiv :)) Bland annat var jag i lördags iväg på kurs i Dalby för Elise Nilsson. Ett pass på marken efterföljdes av ett uppsuttet på eftermiddagen. Trots att Venus börjar bli ok i sin kropp igen så har jag svårt i skolha...

Av Ann - 7 september 2015 09:42


En sak är att förstå hur hästens och ryttarens kroppar ska fungera rent tekniskt och biomekaniskt. En annan sak är att lösgöra och bygga upp dem utan att nya spänningar skapas. Även om man som ryttare mentalt är inställd på att hitta mjukhet och liks...

Ovido - Quiz & Flashcards